fotka

Journeyman Gladiator Sport 720i na pásech

  • vydáno: 11.3.2015
  • autor: Matěj Oliva, Foto: František Chobot

Naše sněžná sága jde do finále. Přinášíme recenzi na poslední z trojice testovaných strojů, tentokrát jednoválec bez posilovače. Jak si poradí s jízdou na pásech? Obstojí v konkurenci dvouválců?

Gladiator Sport je na kolech jednou z nejuniverzálnějších čtyřkolek, která dokáže za rozumné peníze nabídnout zábavu, sportovní svezení, ale zastane i nějakou tu práci. Motor plněný vstřikováním rozhodně nedostatkem síly netrpí, ale zvládne náročnou práci po nasazení sněžných pásů?

Stejně jako na ostatní stroje jsme v Krušných Horách použili k testování sadu pásů Tatou 4S. S montáží nebyl problém. Díky tomu, že Sportka má menší plasty, nenaráží pásy do podběhů a montáž nevyžaduje žádné úpravy na stroji.

Sportka sice s pásy není tak majestátní, jako X8, nebo Z8, ale i tak se z ní stane pořádný kus čtyřkolky. V sedle ale díky absenci velkých plastů máte přeci jen sportovnější pocit a lepší přehled o dění pod pásy. To s sebou bohužel přináší i neustálou sprchu sněhu a ledové tříště, která odletuje od pásů.

Jde to i bez EPS

Největší problém vám ale bude alespoň na místě dělat absence posilovače řízení. Tady bohužel argumenty o lepším citu neobstojí. Pásy vyžadují zapnutý pohon 4x4 a při tom se prostě nadřete. Jakmile jedete rychle, není řízení nijak zvlášť náročné, ale při pomalém popojíždění musíte zatraceně zabrat, aby stroj odbočil tam, kam chcete.

Hodně pomhá, když při zatočení přidáte plyn. Prohrabující pás lépe zatočí a tolik se nenadřete. Paradoxně lépe se chová Sportka na silnici, kde je řízení přirozenější a mašina se lépe řídí. To je ale opravdu jediná situace, kdy nad X8 s EPS vítězí. Rozhodně to ale neberte nějak tragicky. Se Sportkou se dá na pásech normálně fungovat, můžete si užívat běžné radovánky, jako je zapadnutí pod led, driftování na zasněžené pláni, nebo výjezdy v závějích.

Motor zvládá

Poslední kapitolou našeho testu je jednoválcová sedmistovka pod kapotami Gladiatora. Slabý motor to rozhodně není, ale stačí na jízdu s pásy? Stačí! Dá se dokonce jezdit i na rychlý převod, ale jakmile dojde na těžší terén, je lepší zařadit Lko, prospějete tak motoru, spojce i variátoru. Při testu jsme bohužel nezvládli změřit spotřebu, podle zástupce Journeymanu by ale měla být podobná, jako u velkých dvouválců. Tady tedy problém rozhodně nehledejte.

Poslední z trojice mašin, které jsme na horách testovali tedy rovněž obstála, i když s menší suverenitou, než X8 a Z8. Pro Sportku hraje příznivější cena a samozřejmě sportovnejší svezení v letní sezoně, kdy je X8 přeci jen hlavně pracovní dlouhá mašina.

Další články z rubriky:


    Novinky na SKUTRMANIA.CZ
    Novinky na QUADWEB.CZ
    Novinky na OFFROADWEB.CZ
    Copyright © 2010-2017 quadweb.cz