fotka

Access Max 650i - Šest pade je tady!

  • vydáno: 13.4.2015
  • autor: Dan Pejzl, Foto: Autor

Na letošním Motosalonu jste měli oficiálně první příležitost osahat si novinku od Accessu – model 650i. Jak už jste se dočetli, není to žádná revoluce, spíš vyslyšení hlasu trhu…

Zmenšenina sedmistovky přichází s o 78 ccm menším motorem a o něco chudší výbavou, aby mohla udržet svoji hodně zajímavou cenovku. Ta se i přes nepříjemný pohyb kurzu dolaru drží na 149 900 Kč, a pokud nedojde k dalšímu zásadnímu oslabení koruny, na téhle hodnotě by měla vydržet. V překladu do reality to znamená, že tu máme nejvýhodnější tchajwanskou nabídku v tomhle objemu motoru a Max 650i předčí i čínské konkurenty.

Na fotkách jsme prvními českými kilometry protáhli verzi doplněnou o příplatkovou výbavu – v základu má Max plecháče (a ne bighorny, ale Kendy Bearclaw), jiný přední nárazník a nemá přední nosič. Jinak má 650 to samé co 750, nechybí ani naviják nebo homologovaná koule ani „superbiková“ přístrojovka.

Na papíře to vypadá nějak, v reálu to může být úplně jinak. Před prvním svezením byl velkou neznámou motor – od toho v 750 se liší naprosto minimálně, a tak nějak mi nejde do hlavy, proč se Tchajwanci namáhali a dělali nový válec, píst a vstřikování, když mohli ve výsledku z Maxe 750 sundat nosič a kola a měli by „economy“ verzi taky a bez výdajů na vývoj. Ona totiž úspora materiálu je v tomhle případě úplně mizivá…

Takže motor. Rozdíl necelých dvou velkých panáků v prostoru nad pístem, o 0,8 stupně vyšší komprese a o 2 mm širší sání znamenají v první řadě lehce ostřejší běh. Sice se tu prodlužuje poměr vrtání ke zdvihu, ale i tak je jednoválec pořád podčtvercový, a tudíž kamarád s otáčkami. Přímou konfrontaci jsme zatím neměli možnost zkusit, ale přeci jen úbytek cca pěti koní není moc znát, snad jenom ve slabším horním otáčkovém pásmu. Nicméně variátor vždycky zakrývá samotnou charakteristiku motoru a důležitější je ve výsledku jeho naladění. To se proti většímu bráchovi neměnilo, a tak jsou si stroje hodně podobné. Výsledných 45 koní plně zapadá do průměru třídy a je to dost na cokoliv.

Jako větší brácha

Konstrukce inspirovaná bestsellerem Grizzly zůstává pořád stejně lehkonohá a obratná jako už ukázala hned při svém představení před třemi lety. Max má povedenou geometrii řízení a dokáže být hodně hbitý ve střídajících se zatáčkách nebo taky nenáročný na ovládací sílu při manipulaci na místě. Se zapnutým předkem se dostává do průměru třídy. Jestliže jsem při uvedení na trh Maxíka označil jako hračku, tak to platí dodnes! Pořád si taky vystačí s odpružením bez progresivních pružin a nádobkových tlumičů a pořád to funguje úplně bezproblémově. Závoďák z toho na místě neuděláte, ale když se chcete svižně svézt, přitáhnete matky na pružinách a jede se! Stejně to uděláte při jízdě ve dvou. Pro pasažéra má Max vtipně řešené nášlapy, kdy jsou opěrky pro nohy posazené na kraje nášlapů a uvnitř je pořád dost místa pro nohy pilota i jejich manipulaci, aniž by do toho spolujezdec nějak zasahoval. Pro častější jízdy ve dvou bych ale hlasoval pro nákup delší verze Maxe 750 – ona 650 se v Long verzi nedělá. Když jsme u cestování – Max z úložných prostor nabízí kastlík pod sedačkou a další vepředu před kapličkou, praktická je ochrana víčka nádrže, výklopný deklíkem před sedlem.

Bez připomínek jsou tu brzdy – čtyři kotouče poskytují hodně slušnou zpomalovací sílu a hydraulika ovládání obou páček na řídítkách zase pohotové a lehké ovládání. Brzdnou sílu přidává i variátor.

Když se to celé shrne, propočítá a promyslí, tak pokud zrovna nemáte mentální fixaci na katalogovou kolonku výkon, pak je tu šance postavit do garáže mašinu na úrovni Maxe 750 s výraznou finanční úsporou. Ta se jeví o to zajímavější teď, kdy s ohledem na kurz koruny všichni zdražují. A o tom 650 je.


Technické údaje


Další články z rubriky:


    Novinky na SKUTRMANIA.CZ
    Novinky na QUADWEB.CZ
    Novinky na OFFROADWEB.CZ
    Copyright © 2010-2017 quadweb.cz