fotka

Kymco MXU 700i - Kymco míří výš!

  • vydáno: 27.5.2015
  • autor: Dan Pejzl - Quad Magazín, Foto: MSA

I když tchajwanská značka Kymco představila svojí největší čtyřkolku na americkém trhu už dávno, v Evropě si dala na čas. Sedmistovka se začíná prodávat teprve teď a dovozce – firma MSA z německého Weidenu – k uvedení na trhy uspořádal tradiční předváděcí akci pro novináře. Byli jsme u toho!

Kymco sice primárně živí divize skútrů, ale čtyřkolky tahle značka rozhodně umí. Její ucelená řada v objemech od 50 do 700 ccm obsahuje zároveň i dva pracovní náklaďáčky a všechny modely mají jedno společné – velmi dobré zpracování a zajímavé jízdní vlastnosti.

Vlajková loď MXU 700i chce být jiná, tedy úplně jiná než dosavadní čtyřkolky. Vzhledem masky připomíná spíš auto nebo truck a tím se hodně výrazně odlišuje od menších sourozenců. Kymco navíc vyvinulo pro MXU 700i zcela nový motor – čtyřdobý jednoválec o zdvihovém objemu 695 ccm s výkonem 48 koní.

Pracovalo se i na rámu – robustní ocelová konstrukce slibuje unést velké zatížení a být tak třeba i platným pomocníkem při práci. Oproti pětistovce tu je i zvětšený rozchod kol pro lepší stabilitu v zatáčkách. Celkově je oproti doposud největší pětistovce nové sedmikilo výrazně mohutnější.

Vývojáři se při práci na novém modelu MXU nezabývali jen základními skupinami, ale kladli důraz i na detaily. To ukazuje například nový ovladač na připojování předního pohonu a uzávěrky diferenciálu vpravo na řídítkách, který lze ovládat i v zablácených rukavicích, nebo nově umístěné táhlo parkovací brzdy. Komfort tu zastupuje nová sedačka – standardně dodávané křesílko s opěrkou pro spolujezdce je bohatě polstrované, pozice jezdce za řídítky je podle vzoru menších modelů uvolněná a vysoká řídítka umožňují jízdu s rovnými zády bez hrbení se. Ideální pozice pro cestování.

Krátké seznámení s novou sedmistovkou proběhlo na motokrosové trati nedaleko českých hranic. Pro takhle koncipovanou čtyřkolku si sotva představit méně vhodný terén… Nicméně Kymco svým konstrukcím věří a tak import neváhal a zapůjčil nové stroje novinářům k volnému použití bez jakéhokoliv omezení! Užitkové stroje několika kubatur tak prožily offroadové zasvěcení a kromě značně rozbitých rolet je čekaly i skoky a lavice, které je pravděpodobně nikdy v reálném provozu nepotkají. Trať ukázala, že jednoválec v MXU má potenciál i pro značně dynamickou jízdu a překážkou k nějakým „větším akcím“ byla jenom hmotnost stroje převyšující 3,5 metráku, se kterou není příliš radno poletovat v luftu a nechat dopadat na cestovně naladěné odpružení. Kymco totiž svoje stroje ladí na měkčí notu a vyloženě tím láká k pohodlnému cestování, čemuž ostatně odpovídá i mohutné sedlo včetně křesla spolujezdce.

V přilehlém lese se proto kolka cítila výrazně víc ve svém živlu a ukazovala, že ideálním terénem pro ni budou lesní nebo šotolinové cesty. Proplétání mezi stromy zase omezuje délka plnohodnotně dvoumístného stroje. Plusem v takovém prostředí je jednoznačně světlost na 14palcových kolech, při které mimo extrémní zlomy nechytnete nikdy o břicho stroje. Obavy budí jen velká světla a vystrčená maska s bohatým chromováním, kterou jistě bude budoucí majitel chtít ochránit nějakým bytelným ocelovým rámem…

Po funkční stránce lze MXU tradičně sotva co vytknout – Kymco si zakládá na precizním řazení, žádné přemlouvání řadicí páky se tady nekoná, spolehlivě funguje i přední náhon, který při zastavění řadí okamžitě jak 4x4, tak i uzávěrku.

Letmé seznámení samozřejmě nestačí na detailní poznání všech stránek novinky a tak se další postřehy dočtete zanedlouho v tradičním redakčním testu.

Technické údaje:

Motor: vodou chlazený jednoválec, OHC/4
Zdvihový objem: 695 ccm
Max. výkon: 48 k (35 kW)
Plnění motoru:EFI
Převodovka: CVT
Pohon: 2WD/4WD
Brzdy vpředu/vzadu: hydraulické kotoučové
Pneumatiky vpředu/vzadu: 26x8-14 / 26x10-14
Rozměry dxšxv: 2205 x 1205 x 1340 mm
Výška sedla: 895 mm
Pohotovostní hmotnost: 355 kg
Nádrž:16,5 l
Cena: 199 990 Kč

Další články z rubriky:


    Novinky na SKUTRMANIA.CZ
    Novinky na QUADWEB.CZ
    Novinky na OFFROADWEB.CZ
    Copyright © 2010-2017 quadweb.cz