fotka

SMC Jumbo 850 V-twin - první seznámení

  • vydáno: 4.12.2016
  • autor: Matěj Oliva

Tahle novinka přišla na trh tak trochu neočekávaně a nezvykle potichu. Přitom se ale jedná o čtyřkolku, která si rozhodně zaslouží pořádnou porci pozornosti! SMC sice přichází s klasickým designem ze starých čtyřkolek, ale ve svých útrobách má nyní zbrusu nový dvouválec, který vrací tuhle Taiwanskou značku zpět mezi "velké kluky".

Na první pohgled nic nového, klasická maska, klasické ovladače, jen přibylo denní LED svícení. Pokud byste neviděli polepy a název čtyřkolky, snadno si jí spletete s jednoválcem. Motor je přitom samostatnou kapitolou. Točivý kapalinou chlazený vidlicový dvouválec má výkon úctyhodných 73 koní a točivý moment 84 Nm. Pro srovnání Gladiator X8 dává 63 koní a 72 Nm. Na starost má 364 kg. Poháněna jsou samozřejmě všechna čtyři kola a nechybí ani uzávěrka předního diferenciálu.

První setkání

Zpracování je na vysoké úrovni, všechny ovladače jsou po ruce, sedlo je dobře ergonomicky řešené a spolujezdec má na dlouhé čtyřkolce opravdu dostatek místa. Důležitý je tu tak hlavně motor. Ten je krmený vstřikováním a chytá za všech okolností na brnknutí. Už při jemném stisku páčky se žene do otáček a vypadá to, že s ním bude dost legrace. Na zmrzlé zemi okamžitě posílá zadní kola do smyku a spíš než na klidnou projížďku, nebo práci myslím na svižnější svezení terénem.

Obrovským překvapením je pro mě lehkost, s jakou se ovládá. Pocitově je o metrák lehčí, než konkurenční dvouválce, snadno se vodí do prudkých i mírných zatáček a díky EPS jde řízení naprosto hladce. Na dlouhou čtyřkolku má taky až neuvěřitelný rejd a obratnost v lese bych se nebál srovnat s Can-amem 570, který jsme nedávno testovali. Trochu vlažnější jsou na Jumbu brzdy, ty se nedávkují úplně nejlíp a buďto zablokujete kola, nebo jen zvolna zpomalujete. Čtyřkolku jsem díky silnému motoru skoro nepotřeboval a přední náhon jsem připnul až v opravdu prudkém a namrzlém výjezdu, většinu problémů ale Jumbo řeší výkonem.

Tohle SMC nemá zdaleka takovou pozornost, jakou si zaslouží a pokud mi nevěříte, běžte se svézt, protože jde rozhodně o jednu z nejlepších čtyřkolek ve své třídě.

Další články z rubriky:


    Novinky na SKUTRMANIA.CZ
    Novinky na QUADWEB.CZ
    Novinky na OFFROADWEB.CZ
    Copyright © 2010-2017 quadweb.cz