fotka

První svezení na Dinli Centhor 800 Evolution

  • vydáno: 14.1.2011
  • autor: Filip Tichý, foto Jan Altner

V dnešní době čtyřkolky stále více následují vzor motorek a místo práce slouží hlavně k zábavě spojené s výlety mimo silnici. A k tomu se perfektně hodí kategorie velkoobjemových „sportovních pracantů“ reprezentovaná až dosud hlavně modely Wolverine či Renegade. A ve stejném duchu nyní na trh vstoupila také novinka Dinli, kterou jsme měli možnost podrobit krátké zkoušce.

K dispozici jsme měli ještě téměř nezajetý předprodukční kus, takže jsme se místo plného redakčního testu soustředili spíš na první jízdní dojmy a charakter. Důkladný test téhle mašiny přineseme až na jaře. Jak už jsem zmínil, nová osmistovka Evolution kombinuje sportovní design, vyšší stavbu a menší plochy blatníků s náhonem 4x4 a nezávislým zavěšením všech kol, což je zase doménou pracantů. Návaznost tvarů na legendární Renegade je zde sice patrná, ale v žádném případě nejde o kopii. Evolution se může pochlubit svou vlastní tváří, která docela chytře kombinuje černé matové plasty spodku s výraznýmou barvou žlutých kapot a čtveřicí čoček reflektorů. Pohled zezadu je nenápadný, ale ostrý výraz předku určitě na trhu získá hodně bodů.

Ještě před prodejnou Journeymanů ve Stránčicích zkoumám výbavu a podsedlové prostory a je zde vidět důkladné provedení a řada docela chytrých funkcí. Mezi standardními ovladači napravo vyniká kruhové přepínání pohonu 2x4, 4x4 a uzamknutí diferenciálu, které jde snadno nastavit i v rukavicích a i letmým pohledem zjistíte, zda máte správně zařazeno. Je zde i nová bezpečnostní funkce, kdy je zamykání předního diferenciálu nutné ještě potvrdit červeným tlačítkem na levém řídítku. Řadící páka jde lehce a řazení je přesné a bez nepatřičných zvuků, jen při zahrabání do sněhu ve stoupání občas šlo hůř vyřadit, protože kola zůstala v tahu.

Osobně mě moc nenadchla složitá „dvouramenná“ zrcátka, ovšem musím uznat, že téhle mašině by prostě neslušela ani žádná jiná zrcátka a většina majitelů je asi stejně před prvním výletem do terénu hned sundá. Také displej přístrojovky je na tak vyšperkovaný stroj až dost jednoduchý a utopený daleko před jezdcem, takhle velká strojovna by si mnohem víc zasloužila ergonomičtější řešení, které má například před pár týdny testované SMC Jumbo. Zajímavou a nanejvýš užitečnou perličkou je naviják opatřený bezpečnostním odpojováním pod sedlem, ale navíc také dálkovým ovládáním, díky kterému můžete třeba v krizových situacích mašinu vytáhnout pěkně z bezpečí.

V základní ceně je celá řada nadstandardního vybavení, za zmínku určitě stojí pořádné dvanáctipalcové lité disky kol s obutými Bighorny, které se v namrzlém sněhu docela osvědčily. Dále je součástí tažné zařízení a hlavně pořádný zadní nosič, který je u sedla zvednutý a slouží jako madla spolujezdce, protože i přes sportovní image je nová Dinli na homologovaná pro dva jezdce. Oba mají za jízdy vcelku slušné pohodlí, protože čtyřkolka je poměrně vysoká, výška sedla 90 cm nad zemí hovoří za své a i celkově je Dinli Evolution pořádný macek. I přes sportovní design je ochrana před vodou a sněhem hodně dobrá, mašina si také za jízdy vůbec neměla tendenci naházet sníh do prostoru pro nohy.

Během prvního svezení byl jen těžké nějak ohodnotit podvozek a řízení, jízda na ledu a ve sněhových kolejích vyžadovala zapnutí náhonu na všechny čtyři kola a ve větších rychlostech jsem se musel s řízením hodně prát. Když se v lehčích pasážích zapojil jen zadek, z nezkrotné bestie se rázem stal krásně ovladatelný beránek... Uvidíme, jak si Dinli povede při jarním testu v terénu. Velkým překvapením pak byl motor. Čtyřventilový jednoválec krmený karburátorem s výkonem 45 koní a krouťákem 60 Nm si i v syrovém stavu dokázal hravě poradit s jakýmkoli výjezdem v hlubokém sněhu. V trialových pasážích se pak projeví dokonalá souhra velkého krouťáku a dobře nastaveného variátoru. Jakmile se dostanete do potíží, stačí zamknout uzávěrku a jemně párkrát vrknout plynem. Variátor zabírá už při nejnižších otáčkách a úplně samozřejmě a bez náznaku jakékoli únavy vytáhne čtyřkolku z jámy. Na jaře rozhodně musíme otestovat nějaké to tahání klády!

Technické informace a aktuální cenu najdete zde.

Další články z rubriky:



    Warning: file_get_contents() [function.file-get-contents]: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known in /data/web/virtuals/306600/virtual/www/domains/quadweb.cz/system/content.php on line 4551

    Warning: file_get_contents(http://motomedia.cz/motodeniknovinkyostatni-redesign.php) [function.file-get-contents]: failed to open stream: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known in /data/web/virtuals/306600/virtual/www/domains/quadweb.cz/system/content.php on line 4551
    Copyright © 2010-2016 quadweb.cz