Can-am Spyder F3 - Roadster na třech kolech
Modelová řada Spyderů se rozrůstá každým rokem. Po sportovním RS přišlo cestovní RS a nyní je tu něco pro milovníky jízdy s nohama dopředu.
- vydáno: 31.12.2017
- autor: Matěj Oliva, foto: Dan Pejzl
Modelová řada Spyderů se rozrůstá každým rokem. Po sportovním RS přišlo cestovní RS a nyní je tu něco pro milovníky jízdy s nohama dopředu.
Možná je to náhoda a možná záměr, ale zatímco britská legenda se letos na jaře definitivně odporoučela z automobilového trhu, ta kanadská právě nastupuje do zatím nových vod pracovních side-by-side, kde dosud neohroženě vládl Polaris.
Poslední dobou vidíme na všech frontách a zejména u amerických výrobců především hon za objemem a výkonem. Když před několika lety přišel první litr, jen jsme si klepali na čelo, dnes je to celkem běžná kubatura a nová pětistovka tak trochu uniká pozornosti. Není k tomu ale důvod.
Když přišla tříkolka Spyder na trh, rozdělila lidi na dva tábory, polovina si klepala na čelo a stroj odsoudila, no a ti ostatní neskrývali nadšení. ...
Konečně mašina, ve které má nadupaný litrový motor opravdu smysl a můžete ho naplno využít! V modelu Outlander 1000 6x6 jsme při prvním redakčním testu odhalili nejen terénní speciál, který o hodně posouvá hranice pracovních ATV, ale i překvapivě zábavný a ovladatelný stroj.
Pokud vám nestačí, co umí Can-am Maverick v sériové podobě a chcete se pustit do ještě větších extrémů, je tu právě pro vás naprostá novinka z kanadských dílen.
Futuristická tříkolka Spyder se dočkala své třetí verze. Ke sportovnímu modelu RS a cesťáku RT přibyla ještě zlatá střední cesta s označením ST. Na první pohled se může zdát, že takový stroj nemá v modelové řadě valný smysl, nicméně po svezení můžeme zodpovědně říct, že opak je pravdou.
Side-by-side prožívají poslední dobou velký boom, který bohužel žlutí trochu zaspali. Prodeje trhá Polaris a Arctic Cat, za kterými užitkový Commander trochu zaostával. Teď je tu ale naprostá novinka, která posouvá Can-am opět na špičku sportovních Side-by-side.
Při našem testování v pražském Hummer centru jsme nemohli opomenout oblíbené side-by-side Can-am Commander 1000 XTp, na bahnité trati v Hummeru jsme mohli stroj otestovat z dalšího pohledu a stálo to za to.
Přestože Outlander je i v krátké verzi především pracovním a rekreačním strojem, ve verzi XT si s ním užijete i velkou porci adrenalinu, podvozek totiž dokáže s jízdními vlastnostmi udělat divy.
Když se mluví o Can-amech, většina z nás si představí objem 800 a výš, ale v nabídce značky jsou i hodně zajímavé stroje s menší motorizací, která rozhodně nestojí stranou od větších objemů. Na mušku jsme si vzali model 650, který jsme navíc měli možnost porovnat s předchozí generací.
Na nový design Outlanderů jsme si už zvykli a nakonec ho i máme rádi. Po loňské premiéře Outlanderu s litrovým motorem je tu letos konečně i populární dlouhá verze, kterou jsme měli možnost jako první otestovat.
První litrové side-by-side jsme už v ruce párkrát měli, zatím ale nikdy ve verzi Limited. Co limitovaná edice nabízí? Je to jen o nápisu a vyšší ceně, nebo vás čeká opravdu něco navíc? To vše jsme se pro vás pokusili zjistit.
Sedím si takhle v klidu doma u přípravy článků a najednou telefon od Kuchťáka. „Nazdar, co děláš? Tak si vem věci a přijeď na trať!“ Po zimě a stěhování najdu stěží přilbu a nějaké ty drobnosti a vyrážím na menší trať za ruzyňským letištěm, kde už létá nad lavicemi mistr Imba.
Model DS udělal malou revoluci ve světě sportovních čtyřkolek. Zatímco většina továren se pokusila využít motory a zkušenosti ze stavby motorek, čistě čtyřkolkářská firma Can-am postavila stroj se zcela jinou koncepcí, než byla dosud známa.
Když se před nedávnem objevily první fotky nového Outlanderu, vypadalo to jako naprostá revoluce. Všechno bylo jinak už na první pohled, designem počínaje a pohonnou jednotkou konče. Jako první jsme měli možnost otestovat, jak se v Kanadě změna podařila.
Can-am přišel s modelem RT, jakožto cestovní variantou populární tříkolky - kde jinde tedy otestovat tento stroj, než na přes 2000 km dlouhé cestě do italských a rakouských Alp. Jedině tady jsme mohli RT vyzkoušet v utažených vracečkách, dlouhých zatáčkách, za deště i vedra a při dlouhých přesunech.
Can-am Renegade není třeba dlouze představovat. Renegade přinesl revoluci do světa 4x4 a ukázal, že tyto stroje nemusí sloužit jen pro práci. Většina z nás ho ale zná v kubatuře 800, která drtivě převažuje. ...
Do rukou se nám k redakčnímu testu dostala standardní i prodloužená verze nejmenšího z pracovní rodiny Can-Amu, čtyřstovky Outlander. ...
Zatímco u nás jsou vody v oblasti Side-by-side dosti klidné, za velkou louží prožívají tato vozítka obrovský boom. Zatímco v oblasti užitkových strojů je konkurence obrovská, u těch sportovních okupoval pozici na výsluní vždy jen Polaris. ...