fotka

Strike Sport Motoráj Maraton kořistí Polarisu

  • vydáno: 17.8.2011
  • autor: Matěj Oliva, Foto: Ivan "Scoob" Bezděk

Minulý týden se jel v horách okolo Brebu nou v Rumunsku orientační závod pro cestovní endura a čtyřkolky, už notoricky známý pod názvem Strike Sport Motoráj Maraton. Na takové akci jsme samozřejmě nemohli chybět ani my se svým zástupcem ve startovním poli.

Cesta do Rumunska není krátká, ale není ani nesmyslně dlouhá, až za Seged vedou dálnice a pak už je to něco málo přes 200 Km relativně slušnými silnicemi přes Temešvár až do hor. Zázemí bylo tentokrát naprosto luxusní, na enduro jsou v penzionu vybaveni, takže nechybí velké depo s elektřinou, zastřešené parkování, mycí box, nebo třeba místnost s ventilátory na sušení bot a oblečení, zkrátka vše, co si můžete přát. Oproti minulým ročníkům byla dost přísná přejímka, která kromě techniky obsahovala i výbavu jezdce, pojištění a mnoho dalšího.

Na start první etapy se postavilo celkem osm čtyřkolek, tentokrát ve společné kategorii, na trati totiž mají někde navrch sportky, někde zase 4x4 a ve výsledku to vyjde nastejno. Start do měřeného úseku etapy byl vzdálený 50km, což už na přejezdu znamenalo řadu komplikací a někteří jezdci nestihli včas odstartovat do rychlostní zkoušky. Samotná RZ byla na začátek velice rychlá, nebyla navigačně složitá a chyběly pověstné náročné terény, ty měly ale přijít velice brzy. Smůlu měl hned v prvním dni jeden z jezdců na Suzuki Kingquad, který musel po pádu odstoupit ze závodu s pohmožděným ramenem a podezřením na zlomeninu klíční kosti.

Mohl být ale nakonec rád, protože to, co jezdce čekalo v druhé etapě si budou dlouho pamatovat. Vše začalo hodně nepříjemným počasím, na hory padla mlha a nebylo vidět ani na přední nárazník, natož na cestu. To s sebou neslo problémy hned na přejezdu, kde jen velice málo závodníků dokázalo zvládnout padesátikilometrový úsek v dostatečně rychlém čase. To ale zdaleka nebylo všechno, pár kilometrů po startu rychlostní zkoušky začalo pět po sobě jdoucích výjezdů, které se moc nedají popsat, v jednom byla kluzká skála, ve druhém velké uvolněné kameny, ve třetím bahno a kořeny. To vše nad hlubokým údolím. Tam nakonec skončil Jardův Raptor 700, pro který to byla poslední cesta, dostat nahoru se ho podařilo až pozdě večer a to ve stavu, který snad ani raději nebudu pospisovat. Dan Pejzl s SMC tu zase poznal záludnost výjezdů a také se podíval na Jumbo i zespodu, nakonec ale zajel nejlepší čas dne. Zbytek RZ už byl poměrně dobře sjízdný.

Do třetího dne kromě Jardy, který oplakával svůj stroj nenastoupil ani jeden z favorit závodu – Michal Krejčí, který očesal tisícihran na náboji své KTM, s jedním kolem se jet nedá a tak se startovní pole opět zúžilo. RZ třetího dne startovala kousek od startu přejezdu, takže na startu byli všichni včas. Celá rychlostní zkouška nebyla náročná, až na jednu velkou chybu pořadatelů, kteří měli v roadbooku dvě po sobě jdoucí odbočky z několikakilometrovou chybou, to znamenalo pro většinu závodníků velké zdržení a pro dva dokonce cestu po silnici k nejbližší benzínce. Výsledky RZ byly ale nakonec uznány a závod pokračoval dál.

Poslední den byl pravděpodobně nejklidnější, jelo se bez problémů a jezdci jen upevnili své pozice ve výsledkové listině. Vítězem letošního maratonu se stal Honza Jupa na Polarisu 450, který v našem dresu dokázal vyrovnaně zajet všechny čtyři dny bez velkých chyb. Druhý dojel Dan Pejzl na SMC Jumbo 720R a třetí v cíli byl nakonec Pavel Šindler na Suzuki LTZ 400, velká gratulace!

Další články z rubriky:


    Novinky na SKUTRMANIA.CZ
    Novinky na QUADWEB.CZ
    Novinky na OFFROADWEB.CZ
    Copyright © 2010-2017 quadweb.cz