fotka

Can-am DS 450 Factory Chada Wienena

  • vydáno: 27.2.2012
  • autor: Matěj Oliva
reklama

Do České Republiky se dostal stroj, jaký tu ještě nikdo neviděl a každý sportovní čtyřkolkář by dal hodně za to, aby ho mohl osedlat. To štěstí bude mít Mirek Kuchta v seriálu MMČR Quadcross, ale nepředbíhejme.

Cesta tohoto stroje do ČR byla hodně spletitá a náročná, kromě samotného majitele na ní má velký podíl i společnost BCE – český importér Can-amu. Chad Wienen má na sezonu k dispozici dvacítku strojů, z nichž některé zůstávají v nižších stupních ladění a slouží výhradně k tréninku, zbylé jsou pak ve spolupráci s továrnou připraveny pro nejprestižnější seriál čtyřkolkových závodů vůbec – AMA ATV Motocross a právě jeden takový závod absolvovala i čtyřkolka Mirka Kuchty, která se do Evropy doplavila s najetými šestnácti motohodinami.

V první fázi musel Mirek přesvědčit Chada, aby mu byl vůbec stroj ochotný prodat, v té chvíli zasáhl i český importér, který se za jezdce musel zaručit a prokázat jeho účast v závodech pod křídly Can-am X teamu. Tato procedura trvala zhruba půl roku, než Chad sedl do auta a 700 mil vezl čtyřkolku do přístavu. Odtud putovala zasypaná věcmi s poohýbanými plasty do Německa, tam týden odpočívala v mínus dvaceti stupních, až se konečně minulý týden dostala po vyřízení všech náležitostí do Prahy.

Speciál do posledního šroubku

Stroj Chada Wienena vychází ze sériového Can-amu DS 450 MX, v originálním stavu zůstal ale v podstatě jenom rám, vše ostatní je upraveno. Začneme tím nejdůležitějším – motorem. Ten je naladěný přímo v Rotaxu, má větší kompresi, ventily, jiné vačky, spojku Hinson, no a především jinou palivovou mapu. Ta má vyřazený mód nouzového režimu a je samozřejmě kompletně přeladěna. O volný průchod vzduchu se stará obrovský KN filtr, který nahradil airbox. Filtr je vzadu úplně odkrytý, to se bude pro české podmínky muset napravit, protože v USA prostě v bahně nejezdí. Ven jdou spaliny přes svod a výfuk Motoworks.

Ze čtyřkolky je sunadná většina elektroinstalace a zůstalo jen to nejnutnější, nenajdete tu žádné ovladače na řídítkách, ani přístroje. Jediným ukazatelem je teploměr přímo na hadici chlazení. Na chladiči je stále zapnutý ventilátor. Z chladícího okruhu také zmizela expanzní nádobka, zkrátka vše, co není třeba pro závodění tu chybí. Neodolali jsme a motor nastartovali. Ze zvuku mi šel mráz po zádech, na stisk plynové páčky (Chad nejezdí klasický plyn) se motor neskutečně rychle vytáčí a jeho sílu cítíte i pod nohama.

Motor ale není vše. Can-am je doplněn širokými rameny a sedí na podvozku Fox. Zajímavé je, že zadní osa je sériová. Kola jsou od DWT a je na nich vyfrézováno Chudovo jméno, to je i na potahu sedačky od Quadtechu. Na čtyřkolce chybí kryt rozety a kotouče, stejně jako kryd spodku. Nemá samozřejmě ani nesmyslný zadní nárazník, který je čistě českou specialitou. Posez na čtyřkolce je hodně přirozený, sedlo je akorát tvrdé, řídítka padnou do ruky a vynikající jsou široké a ostré stupačky, které poskytují perfektní oporu. Teorii tedy máme za sebou, teď už stačí jen zařadit a vyrazit na trať!

Kdo je Chad Wienen #44

Chad Wienen je jezdec z města Galena v Illinois. Jeho kariéra trvá v jeho 25ti letech už 11 let, během kterých získal řadu úspěchů, jako je superkrosový titul. Účastní se šampionátu AMA ATV Motocross, což je nejprestižnější čtyřkolkářská soutěž vůbec. Je samozřejmě profesionálním jezdcem. Kromě závodění se věnuje své škol, kde má několik instruktorů a připravuje také videokurzy, které si můžete zakoupit přes internet. Ve své kariéře vyzkoušel řadu strojů od Kawaski, přes Suzuki, Can-am až k letošní Yamaze

Kdo je Mirek Kuchta #62

Kdo se trochu pohybuje okolo závodů musí „Kuchťáka“ určitě znát. Jeho kariéra byla spjata se značkou Can-am, kdy v sedle DS absolvoval mnoho závodů přeboru ČR. Loňskou sezónu bohužel musel ukončit po závodě v Horšovském Týně, kde se zhoršily jeho problémy se zády. Přes zimu se ale dal do kupy a nová mašina je i novou motivací. Letos navíc po zrušení třídy přeboru pojede znovu s těmi nejlepšími a dle svých slov by se rád umístil do první desítky, což rozhodně není nereálné. „Alespoň v prvních kolech bych chtěl zatápět těm nejlepším, fyzicky na mladší kluky už nemám, ale trochu prohnat bych je mohl“ říká Mirek o strategii a svých šancích.

Příprava je samozřejmě v plném proudu, posilovna, běhání a samozřejmě už i trénink v sedle. Mirek absolvuje letošní sezonu v teamu Can-am X team s podporou českého dovozce BCE. S přípravou stroje mu bude stejně jako v loňské sezóně pomáhat mechanik Dan Říha. Ten bude mít letos o něco náročnější práci, protože na americkém speciálu chybí řada ochranných systémů a stroj je třeba stále pečlivě kontrolovat, aby nedošlo k neočekávané závadě.

Tým: Can-am X- Team

Stroj: Can-am ds 450 X mx

Bydliště: Praha 9

E-mail: kuchtak2@seznam.cz

WWW: http://www.ctyrkolky-bce.cz

Sponzoři: BCE s.r.o.

Výška: 178 cm

Váha: 86 kg

Narozen : 13.7.1975

Největší závodní úspěch: 3 MÍSTO HOP TROP ŘEDHOŠT 2009
1 MÍSTO AMA CUP CHLÍSTOV 2009
3 MÍSTO AMA CUP BOŽETICE 2009
1 MÍSTO VVL POŘÍCÍ 2009 kat.HOBBY
1 MÍSTO VVL TŘEBÍZ 2009 kat.HOBBY
1 MÍSTO VVL JINÍN 2009 kat.HOBBY
2 MÍSTO VVL HORŠOVSKÝ TÝN 2009 kat.HOBBY
2 MÍSTO MMČR PŘEBOR 2010 JINÍN
3 MÍSTO SMS BUEL CUP 2010 ŘEDHOŠT
3 MÍSTO MMČR PŘEBOR 2011 KRAMOLÍN
2 MÍSTO MMČR PŘEBOR 2011 STŘÍBRO

Oblíbená Trat: Ředhošt

Závodní vzor: CHAD WIENEN,JOHN NATALIE,JEREMY WARNIA

Další články z rubriky:


    Novinky na SKUTRMANIA.CZ
    Novinky na QUADWEB.CZ
    Novinky na OFFROADWEB.CZ
    Copyright © 2010-2017 quadweb.cz