fotka

MMČR Quadcross Kramolín - ve znamní změn

  • vydáno: 15.4.2012
  • autor: Matěj Oliva, Foto: Ing. Václav Duška

S novými pravidly, novými třídami i jezdci začala v deštivé a chladné neděli sezóna mezinárodního mistrovství České Republiky v motokrosu čtyřkolek. Trať byla připravená na výbornou a dal se očekávat hodně zajímavý závod, vždyť na startu hlavní kategorie se mělo objevit hned 30 jezdců.

Do Kramolína dorazila kompletní česká špička v plné parádě, k vidění byly nové stroje, oblečení i obytky, někteří převlékli barvy nových sponzorů, někteří jen do toho, co se jim líbí. Nechyběli ani zahraniční jezdci v čele s tradičním účastníkem českého mistráku, slovákem Romanem Repou. Novou techniku představil David Tušl, který přesedlal na stavbu, tu představíme v samostatném článku. Nemohl chybět ani tovární Can-am v sedle s Mirkem Kuchtou.

Mistrovství ČR

Volné tréninky se nesly v duchu zkoušení trati, ale v kvalifikaci šlo tentokrát o hodně. Vzhledem k tomu, že se do ní přihlásilo 33 jezdců, poslední tři se do závodu nedostanou, navíc se startovalo ze dvou řad, takže startovní pozice je hodně důležitá. Nejlépe se v nové sezóně rozjel obhájce titulu Martin Liška, za ním následoval vítěz úvodního slovenského mistráku ze soboty Lukáš Studený, třetí na start nastupoval David Tušl. To bylo i předsevzetím první jízdy.

V té ale všem doslova vyrazil dech Zdeněk Poláček, který odstartoval naprosto fantastiky, zvenku předjel celé startovní pole a v první levé už měl ideální stopu a první místo. O to bohužel během prvních kol přišel, ale i tak se stále držel na pódiových pozicích. Na prvním místě se usadil Liška, který si vybudoval malý náskok před studeným, Poláčkem a Tušlem. Zdeněk Davidovi dlouho vzdoroval, ale musel se nakonec sklonit před uměním několikanásobného mistra ČR, který musel jet od začátku bez sedla.

Zvrat nastal po čtvrthodině jízdy, kdy měl za poslední lavicí těžký pád Sůsa a následně o pár zatáček dál Liškovi prasknul řetěz a musel odstoupit, vedení se tedy ujal Studený před Liškou a Poláčkem. Následoval nemotorný a neadekvátní zákrok záchranářů a pořadatelů, který vyvrcholil zastavením závodu. Je ale s podivem, že se čekalo, až bude odjeto dost, aby se mohly počítat body. Každopádně bylo hodně věcí špatně, od traťáka, po práci záchranářů. Vítězem první jízdy se tak stal Martin Liška před Lukášem Studeným a Davidem Tušlem.

Ve druhé jízdě Zdeněk Poláček ukázal, že první start nebyl náhodný a opět si připsal holeshot, navíc pak dokázal vodit celé startovní pole téměř celá dvě kola, než se přes něj dostal nejdřív Liška, následován Studeným a nakonec i Tušlem, který měl ale co dělat s maďarským jezdcem Sbatmarim. Poláček bohužel už neměl dost sil na obranu své pozice a dostal se přes něj postupně Tušl, Jasanský, Klíč i Repa. Roman Repa si bohužel tento den vybral svůj díl smůly, když v první jízdě vytrhl po doskoku trhačku a ve druhé se zranil a jízdu nedokončil. Lukáš Studený se tentokrát s druhým místem nesmířil a tlačil na pilu. Tři kola před koncem se na Martina dotáhl a v předposledním kole se před něj dostal a dojel si pro vítězství v jízdě i celém závodě. Druhý skončil Martin Liška a třetí David Tušl.

Junioři

Zdá se, že pořádající Autoklub ČR se snaží neustálými úpravami pravidel odradit co nejvíce jezdců z juniorských kategoriích. Po loňském bouřlivém zavedení přestaveb pro třídu Junior II byla letos pravidla opět upravena a kategorie Junior I a II se třemi roky věku jezdců překrývají, což má za následek například návrat Michala Fischera do třídy Junior I. V prořídlé kategorii Junior II zcela ovládal závod Marian Klíč jun., který dal i druhému jezdci své třídy kolo. Dobře se uvedl i Tomáš Rigó, kterého ale ani jednou jeho Kawasaki nedovezla až do cíle a závod musel sledovat už jen jako divák.

V kategorii Junior I jsme čekali bratrský souboj Fischerů a dočkali jsme se, oba si nedarovali ani metr trati a ze zadních pozic je sledoval Tomáš Pikart. Z vítězství se nakonec radoval starší z dvojice Fischeů Michal, druhý dojel Marek a třetí Michal Seňko.

Veterán (převzato z Quadrace.cz)

nová kategorie, do které se sjelo bohužel jen 10 jezdců, ukázala že i starší pánové umí své stroje dokonale ovládat. První se celkově umístil Jaroušek Faktor, před Honzou Rejholcem a třetím Pavlem Palmem. Jarda s Honzou sváděli obzvlášť v druhé rozjížďce vyrovnaný souboj, nakonec ale Jarda díky svým skokům Honzu za sebou udržel. Ne nadarmo se Jaroušovi říká Létající dědek.

Další závod se jede už za týden v Horšovském Týně, hned potom nás čeká Stříbro a pak delší odmlka vyplněná závody mistrovství Evropy, Itálie a Německa.

Další články z rubriky:


    Novinky na SKUTRMANIA.CZ
    Novinky na QUADWEB.CZ
    Novinky na OFFROADWEB.CZ
    Copyright © 2010-2017 quadweb.cz