fotka

Dakar 2011 – Bitka kolem Macháčka

  • vydáno: 4.1.2011
  • autor: Matěj Oliva, KM Racing team, Dakar.com

Máme za sebou druhou etapu Dakaru a rozhodně se nedá říct, že by to byla nuda. Pořadím začali míchat bratři Patronelliové a vývoj naznačuje, že po dni odpočinku nás čeká velká bitva. Smůla se bohužel lepí na paty Polákům, kdy po výpadku Sonika měl ve druhé etapě problémy i Laskwiecz.

Výsledky etapy 2

Etapu vyhrál k velké radosti početného domácího publika Alejandro Patronelli, nicméně v celkovém pořadí figuruje na prvním místě stále Pepa Macháček, který dokončil etapu jako druhý. Na třetím místě dojel Argentinec Maffei a čtvrtý jeho krajan Halpern. Pátý dojel Plechatý a šestý Marcos Patronelli, ukazuje tedy, že je třeba s ním pro letošní soutěž ještě počítat. Bohužel všechny jeho snahy pravděpodobně potopila penalizace šest hodin, pravděpodobně za pozdní příjezd na start první RZ, škoda. Stejnou penalizaci ale dostal i náš známý Todor Hrisov a Ital Gargani.

Celkové pořadí

KM Racing team

Martin Plechatý udělal na přejezdu navigační chybu a dostal se na start s několikaminutovým zpožděním. Následkem toho skončil v etapě pátý, což znamenalo pokles na čtvrté místo za dvojici Jihoameričanů.

Třetí do čtyřkolkářské party Lukasz Laskawiec nabral ztrátu dvě a tři čtvrtě hodiny a propadl se na čtyřiadvacátou příčku. Podle informací manažera KM Racingu Martina Pabišky je jeho hlavním problémem palivové čerpadlo. Kolem desáté večer byl stále ještě na trati. „Vaří se mu benzin a nedochází do motoru v dostatečném množství. Obecně je na Dakaru velmi nekvalitní palivo a prakticky všechny posádky mají problém s motory,“ hlásil z bivaku manažer.

Macháček projížděl místem pouliční bitky

I když zvládl speciální úseky bez jakéhokoliv karambolu, přece jen zažil nepříjemnou příhodu na přejezdu. „Dostal jsem se takřka do centra pouliční bitky mezi policisty a rozvášněným davem. Před kameny mě a holandského motorkáře ochránilo policejní auto. Závod byl v tomto místě odkloněn o pár desítek metrů,“ vykládal třiapadesátiletý matador o nové zkušenosti z maratonských soutěží.

Proč Patronelli neodstartoval?

Blízko odstoupení byl domácí favorit kategorie čtyřkolek Marcos Patronelli. Jeho trable nebyly ale způsobené následky listopadového zranění, ale poruchou elektroniky na jeho Yamaze. Problémy začaly už na 15. kilometru nedělní spojovačky. Vítěz z roku 2010 musel zastavit a opravovat. „Rozebral jsem snad celý quad, závadu odstranil, ale nabral při tom veliké zpoždění,“ popisoval nešťastný úvod argentinský hrdina.

I když přijel na start speciální zkoušky s velkým zpožděním, pořadatelé ho do ní pustili. Nakonec bohužel dostal dodatečnou penalizaci. Proti všem očekáváním však Patronelli dokazuje, že se dokázal vzpamatovat z nedávných zranění. „Fyzicky je v pořádku,“ říká o svém sourozenci mladší z bratrské dvojice na trati Rallye Dakar Alejandro.


Video

Etapa 3

Moto / Čtyřkolky
Spojovačka: 231 km | Speciálka: 521 km | Celkem: 752 km

Auto
Spojovačka: 231 km | Speciálka: 500 km | Celkem: 731 km

Kamiony
Spojovačka: 408 km | Speciálka: 226 km | Celkem: 634 km

Motto: Červená a zelená Specielní část etapy bude před dojezdem do Jujuy rozdělena do dvou úseků,oddělených od sebe standardní částí etapy. V první části speciálky pojedou jezdci na motocyklech po vlastní trati prudce spadající do písečných kaňonů,kde dominantní barvou bude červená barva písku a strmých svahů. První část bude v úžasném kontrastu s druhou částí,kde trať povede po hlinitých cestách a stroje zmizí v hustém zeleném lesu. Nákladním automobilům patří omluva za problémy s předními skly,které jsou ve stejné výšce jako větve stromů.

Další články z rubriky:


    Novinky na SKUTRMANIA.CZ
    Novinky na QUADWEB.CZ
    Novinky na OFFROADWEB.CZ
    Copyright © 2010-2017 quadweb.cz