fotka

Dakar vyhrál Casale

  • vydáno: 20.1.2014
  • autor: Matěj Oliva

Letošní ročník Dakaru přinesl v kategorii čtyřkolek několik zajímavých momentů, bohužel nikdy se moc nejednalo o soupeření o minuty mezi jezdci na trati, ale spíše o kombinace chyb, technických problémů a nehod. Z této loterie vyšel nakonec nejlépe Ignacio Casale z Chile.

Nejzásadnější moment závodu přišel na konci třetí etapy, kde udělali organizátoři fatální chybu, díky které skončil Marcos Patronelli. To samozřejmě znamenalo šanci pro jeho konkurenty, ale i ztrátu lesku kategorie čtyřkolek, která se po jeho odstoupení začala méně objevovat v televizi a celkově jí média začala tak trochu ignorovat. Vše bude mít navíc dohru, protože Patronelli podporovaný Red Bullem nehodlá nechat celou situaci jen tak vyšumět a mimo jiné společně s naším motorkářem Honzou Veselým jsou ochotni jít s A.S.O. (pořadatelská agentura Dakaru) i do soudního sporu. Závod totiž není nic levného a pokud vás o něj připraví pořadatelská chyba, je to hodně hořký konec. O tom, co se vlastně tenkrát stalo si můžete přečíst v obsáhlém rozhovoru s Honzou Veselým.

Špatně letos dopadl i Casaleho hlavní pronásledovatel - Lafuente, který musel odstoupit pro technické problémy své Yamahy. Bylo tak v podstatě předčasně rozhodnuto, protože Casaleho náskok byl tak velký, že ho rychlostní zkouškou mohli táhnout diváci na laně a stejně by svůj náskok uhájil. Je také zajímavé, že i vítěz závodu jede s penalizací hodinu a půl. To by bylo dříve nemyslitelné a ve většině ostatních kategorií znamená taková penalizace konec nadějí. Ne však ve čtyřkolkách, tady se jelo spíše o to, kdo pobere penalizací nejmíň. Vždyť poslednímu jezdci startovního pole svítí v kolonce penalité osmnáct hodin a deset minut! I on je ale tak trochu vítězem, cíl totiž z původních 42 strojů spatřilo pouze 15. To svědčí o extrémní náročnosti letošního závodu.

Co se startovního pole týče, je to už taky tak trochu nuda. Pořadatelé upravili pravidla tak, že můžete jet v podstatě jen na několika málo strojích, no a reálně se výběr zužuje na Yamahu Raptor 700 a Hondu TRX 700. Můžete samozřejmě jet i ve třídě 4x4, kde jsou povolené dvouválcové motory, ale tratě Dakaru jsou postavené tak, že ani Renegade nemá proti sportovním čtyřkolkám šanci. Nejlepší dojel na osmém místě. Kromě těchto tří strojů se nic jiného do cíle Dakaru nedostalo.

Side-by-side

V Kategorii T3, kde jedou side-by-side nakonec cíl viděli tři stroje. Dva Polarisy RZR a jeden Can-am Maverick. Z vítězství se i letos radoval Francouz Alcaraz, druhý dojel jeho krajan Duclos a na třetím místě skončil Rus Loginov, který ovšem stihl nabrat 22 hodin penalizace.

Další články z rubriky:


    Novinky na SKUTRMANIA.CZ
    Novinky na QUADWEB.CZ
    Novinky na OFFROADWEB.CZ
    Copyright © 2010-2017 quadweb.cz