fotka

ATV Trial Cup Dlouhá Loučka od Matesa

  • vydáno: 19.6.2014
  • autor: Matyáš Hošek, Foto: Karel Hoffman

Odjel se již třetí závod seriálu ATV Trial Cupu a já Vám opět přináším další článek psaný očima závodníka kategorie quad. Závodilo se na dráze u vesnice Dlouhá Loučka tuto sobotu 14.6., podotýkám že se jelo na Moravě a to premiérově a dovolím si tvrdit že i možná naposled. I když z důvodu malého počtu závodníků vyplynuli pro účastníky i pro samotné pořadatele značné výhody (probereme později), tak po ekonomické stránce byl závod prodělečný. Je škoda, že tento sport po celé republice upadá a že najde mezi trialovými nadšenci tak málo srdcařů nebo těch co jezdí kvůli bodům, aby se umístili co nejlépe. 15 závodníků celkem to je opravdu mizérie s porovnáním z předešlého závodu kde se v Benešově sešlo 30. Tak to by bylo hned na úvod, abych se k tomu nemusel již vracet. Samozřejmě jde pouze o můj subjektivní názor.

Dlouhá Loučka je vzdálená od mého moravského bydliště 135 km ale i tak jsem dorazil již v pátek a kdo nedorazil v pátek tak se nebavil. Každý mohl využít bohatě klikatou a skokánkově atraktivní trať, která byla rozbitá a dost prašná. V odpoledních hodinách se za námi dojeli podívat Monster s kamošema a později dorazili i další závodníci z okolí Prahy, zkrátka ti co to měli z ruky jako třeba Saar s Jitkou. Po vyložení kolky jsem se šel drobet projet na dráhu, která vypadala z dálky upravená, ale zdání klame, hned jsem dostal vynadáno za prach tak jsem toho nechal, ani to s tím mým strojem na tak rozbité dráze nemělo smysl. Lítal jsem tam jak hadr na holi. Došel jsem k pořadatelům, kteří zrovna řešili jak postavit poslední trial číslo jedna. Začal jsem tam z p…e machrovat a nakonec se toho kluci chytli, takže jsem měl spolu s Monstrem svojí premiérovou spoluúčast na stavbě trialové sekce. Doufám, že si to všichni užili, pro mě to byla fajn sranda.

Kdo tam nebyl večer, přišel o hodně, oheň (podpálená paleta ☺), catering, buřty, pivečko, super parta a hlavně skvělá muzika! Kytara a housle mě přišli jako ideální kombinace k poslechu u táboráku v podání místních umělců. Můj oblíbený Katapult, Shelinger, Čechomor a ostatní. Zkrátka zrovna moje krevní skupina. Jo a dík kluci za super videjko, ve spánku jsem se ještě neviděl ☺.

V sobotu jsem se mohl hezky vychrupat ale i tak mě nebylo zrovna do zpěvu. Postupem času jak hodiny plynuly,šlo poznat, že nás bude za letošek vůbec nejméně na závodech. Pájova počáteční skepse při rozpravě s jezdci v průběhu dne vymizela a všichni si časem uvědomili, že něco špatné je i pro něco dobré. Třeba pořadatelé uvítali Lubošův návrh v to že by stačilo do oběda otevřít 2 trialové sekce a po obědě další dvě. To se líbilo, jak samotným závodníkům, kteří tím pádem měli celý den rozvrhnutý a více pohodový stejně jako pořadatelé kterých tím pádem bylo na daných dvou trialech více, než kdyby otevřeli všechny čtyři na ráz.

Dalším velkým plusem bylo jak pro závodníky tak hlavně pro pořadatele to že měli více ze závodů a měli na co koukat než když se všichni rozprchnou na všechny trialy. Jó někdy méně je více.

Hlavní výhoda ovšem byla v tom,že se všichni jezdci bavili právě tím, že jich bylo na obou sekcích více a všichni si vzájemně okukovali své jezdecké dovednosti.

Trialová sekce 1 – tráva, kopečky a hlavně hlína. Ono se to těžko staví skoro na úplné rovině, ale šlo to. Dokonce Saar v rozhovoru řekl, že jednička byla pro něj nejtěžší, ale možná jen pro to že jí dost pokazil, tedy na své dosavadní výkony v průměru na sekci. No zkrátka,jsem si to dobře s Monstrem namysleli. Jelikož jsem pomáhal stavět, věděl jsem kde a co ale i tak jsem si sekci prošel a šel jsem na to. Přede mnou už měl můj největší konkurent Luboš odjeto za 33 trestných což z kategorie quad bylo nejlepší, my se Saarem jsme na tom byli skoro stejně, přes 60 trestných. Pokud se mrkneme na body podrobně v obou kategoriích, bezkonkurenční výkon podal Michal Vágner s 16 trestnými, jako druhý zázračně Lubomír Otoupalík se sportkou s 33 trestnými a do třetice Lubomír Stejskal s 40 trestnými startující s pracovní kolkou stejně jako Michal. Sekce se hned ze startu lámala na pravou stranu, poté mezi brankou přes beton a stočit se do sjezdu kde to nevyšlo mnohým závodníkům. Na dráze otočka a kopák vzhůru a otočka mezi dvěma brankami na kopečku se sjezdem. Do teď byla dráha prorostlá seschlou trávou. Další polovina sekce se odehrávala na navezené půdě která tvořila kopečky hned vedle motokrosové trati. Zde se nacházelo 5 branek, poté se přejela dráha a čekal každého výjezd,který nebyl nikterak zákeřný. Co se týče mého výkonu, nic moc ale potěšilo mě, že jsem co se týče bodů jen o 3 horší jak náš celkový šampion. Dokonce se tu i padalo. Kodi se rozkutálel na hliněných boulích.

Trialová sekce 2 –se mě celkem povedla i na mírný deštík co nás tam všechny zastihl. 29 trestných bodů pro mě nebylo špatných i přes to že pánové Saar, Kotrč, Stejskal měli čistě projeto, takže za krásných a ojedinělých 0 trestných bodů. Nebylo to ale pro všechny závodníky projížďka růžovím sadem, třeba Luboš poslal svou Suzuki LTZ hned za první brankou na záda při couvání v nerovném terénu. Start byl sveden do sjezdu kdy, se závodník musel pomocí vyvažování otočit a vyjet kopec pod úhlem spět na krosovou dráhu kde sekce pokračovala. Mnoho jezdců si v této dolině muselo couvnout a pořadatelé museli často hlídat, aby nedošlo k převrácení stroje i přes jeho vyvažování jezdcem. Na vrcholu bylo nataženo mlíko se třemi gumami, které nutili jezdce k prudkým otočkám doleva a doprava. Někomu se to nepovedlo třeba jako mě ale hlavní potíže měli pracovní ATV, které mají těžiště někde jinde než sportky. Dále se vše točilo v dolině, jako by takoví kráter od bomby, kde se také převraceli stroje. Schodové výjezdy, sjezdy, vše bylo zamotáno touto dolinou, celkem 8 branek, některé se jeli tam i zpět.

Trialová sekce 3 aneb pokus o vzlet – asi takto by se dal nazvat Jardův pád, tedy spíše vzlet po úbočí motokrosové dráhy kde se nacházela 4 branka ve svahu v bočním náklonu.Zkrátka takový Monster let, však se mrkněte na videjko. Jardo děkujeme, aspoň někdo se toho nebojí ☺. Ale k bodům ze sekce, s 11 trestnými opět Michal Vágner, a pozor, to byla jediná pracovní čtyřkolka, která se vešla do třetice nejlepších v sekci 3. Druhý s krásnými 13 trestnými SaarRat no a hádejte, kdo byl třetí? ☺ No, samochvála smrdí tak,doufám že to k vám nedošlo. Měl jsem 24 trestňáků. Jen toto ohodnocení může rozvést debatu, o tom zda je na trialech lepší quad či ATV. Zde výhoda 4*4 se asi minula účinkem. Dráha vypadala takto, po výjezdu do branky jedna hned po startu přišel mírný kopeček s dvěma brankami. Následoval onen boční náklon, který mnohým dělal problém, dále okolo mlíka a prudce kopečkem do lesa a z lesa malým ale strmím sjezdem zase přes dráhu do lesa, kde na všechny čekala uzlovačka mezi stromy ze 3 branek. Zde mě zaujala Henkelova precizní práce s jeho variátorovou verzí LTZka. Po vymotání se přišel boční náklon na levou stranu jako cíl.

Trialová sekce 4 – tak zde jsem po…l úplně všechno. Zatím můj nejhorší výkon v sekci, buď jsem vystřízlivěl, nebo na to zkrátka neměl koule ale postupně. Po půlhodinovém dešti jsem se pustil na start, kde po mírném sjezdu přišla branka mezi gumou od náklaďáku, ta mě zavedla kamsi skrz keře, to bylo vše na pohodu a pak to přišlo, pro někoho těžké a beznadějné, pro druhé malina. Zhruba 15-20 metrový výjezd s brankou uprostřed a nebyl zrovna beze sklonu. První pokus, plnej plyn a zůstal sem hrabat někde v 2 třetině kopce. Zdechl sem motor, nechal rychlost a brzdil všema dvaceti. Držel jsem se jako klíště a byl jsem rád, že se nehnu. Kluci doběhli a pomohli mi bezpečně odcouvat. Druhý pokus, jednička do omezovače a zase nic! Tentokrát mě to v kopci rozhodilo na tolik že jsem skončil na levém břehu a ještě v nesmyslném úhlu, takže se scénář opakoval jen s tou výjimkou, že mě tlačili 4 lidi nahoru, dva ve předu za lano, dva mě samotného ze zadu a já jsem ještě hrabal s kolkou. Nakonec se povedlo, ale v tom už byla 2* cizí pomoc a časově jsem už ztrácel. Mimochodem na tuto sekci bylo povoleno 4 minuty, každá započatá minuta 10 trestných navíc. Já jsem zde udělal osobní rekord přes 15 minut. Po vytažení přišel průjezd lesem a další branky v malé dolině mezi stromy. Samozřejmě sem se skřípl mezi stromy tak že jsem potřeboval další cizí pomoc, v mírném kopci s měkkou hlínou kde to snad ani jedna zadohrabka nevyjela další za 25 trestných. Potěchto útrapách nadešel sjezd, dvě branky v dolině kde se jezdec obtočil okolo stromu, boční náklon, přes gumy do další branky. Zde jsem zkratoval a mozek asi přestal fungovat, chtěl jsem si lépe nadjet pro lepší couvání, ale přitom jsem opustil branku (kolkou jsem se dostal za její úroveň mimo ní) takže +50 trestných. V předposlední brance jsem se zasekal o spadlý strom +25 a při výjezdu do cílové branky mě to rozhodilo o kořeny tak že jsem dopadl před nebodovanou cílovou tyč a před strom a i tak bych se nerozjel takže další cizák za 25. Všem je asi jasný že jsem uvalil na poslední sekci tolik trestných kolik někteří nenadělaj celkově za 3 závody. Zkrátka sem si pomýšlel na Henkela se kterým se taháme o body a ono se to s….o od začátku až do konce. Sám mě pak říkal že to bylo dost o gumách a to co zrovna mám obuto není značka ideál, ale hlavní chybou bylo to, že jsem nerozjel mašinu na dvojku. Kdybych se nebál, a pustil to tam plná dvě asi bych vyjel nebo bych měl taky po čtyřkolce. Bodově zde byli nejlepší samozřejmě pracovní ATVčka. Nejlepší opět Michal Vágner,32 trestných, za ním s 39 trestnými Petr Kotrč a jako třetí s 56 Pavel Saska. V průběhu závodu na sekci 3 a 4 nám dost hustě zapršelo a povrch se měnil a to v některých místech dost rapidně, tam kde se dalo projet maximálně za dotyk, náhle padaly obě tyče. Jeden závodník zde vzdal a druhý nedojel pro přeražená řídítka, jinak Jaroslav Rych i přes tento děsivý pád v sekci 3 je v pohodě a jeho Can-am také krom pár plastů a odřenin.

Závěrečné výsledky jsou následující. Kategorie ATV tedy pracovní čtyřkolky, jako vždy poslední dobou na prvním Michal Vágner, druhý Petr Kotrč a do třetice Jan Dvořák. Kategorie quad, sportky. Jako vždy jako první SaarRat, druhý Lubomír Otoupalík a nakonec já.

Celý tým se na Vás těší na dalším závodě který proběhne 13.9. v Milovicích. Děkuji za přečtení. Mates

Videa




Další články z rubriky:


    Novinky na SKUTRMANIA.CZ
    Novinky na QUADWEB.CZ
    Novinky na OFFROADWEB.CZ
    Copyright © 2010-2017 quadweb.cz