fotka

ITP Essox Cup - Radvanice - Reportáž

  • vydáno: 26.6.2011
  • autor: Matěj Oliva

Po několika jihočeských zastávkách se cirkus závodů přesunul do podkrkonoší, konkrétně k obci Radvanice, kde je velice oblíbená endurová trať, která má nepřeberné množství variant. Jejím hlavním rysem je délka, která je zatím největší v celém seriálu. Práci pořadatelům nakonec komplikoval jen přívalový déšť, který se valil na celou republiku a Radvanice samozřejmě nevynechal.

Třída Junior I startovala ještě na hodně mokrou trať plnou bahna a louží. Nejmenší jezdci samozřejmě nejeli celou délku tratě, která by pro stokubíkové stroje byla nesjízdná, ale měli dost dlouhý, speciálně připravený okruh. Na startu tentokrát chyběl obhájce titulu Marek Fischer, jehož roli ve startovním poli převzal skvěle jedoucí Pikart, který nedal nikomu sebemenší šanci a dojel si i na náročné trati pro suverénní vítězství.

Kategorie Junior II byla poněkud prořídlá, což ale rozhodně neshazuje výborné výkony jezdců na čtyřtaktních dvěstěpadesátkách. Ti předvedli na rovněž zkrácené trati bojovný výkon a jelo se hodně ostře. Vítězem se stal Jiří Dauth, který musel většinu závodu odolávat tvrdým atakům svých soupeřů, když nejlépe odstartoval.

Kategorie Hobby je tradičně dobře obsazená a letos nově v ní absentují stroje 4x4, což znamená volnější trať pro sportky a zajímavější závod. Na startu stály společně kategorie do 400 a nad 400ccm. Kategorie Hobby jede čím dál rychleji a není nouze o zajímavé souboje. Trať je navíc hodně dlouhá a střídají se tu rychlé úseky, kde jezdci dosahují maximální rychlosti s technickými pasážemi. Ve třídě do 400 ccm si vedl nejlépe Miroslav Karl. Ve třídě nad 400 zvítězil Jakub Kotrch. Na dojmy ze závodu jsme se zeptali Jirky Kubalíka, který dovezl svůj Access na druhém místě: „Jsem rád, že se mi podařilo závod dokončit na tak dobré pozici, v minulém závodě jsem měl hodně smůly a musel jsem odstoupit z prvního místa kvůli zlomené kyvce, tady se mi povedl start a celý závod se mi jelo výborně.“

Po kategorii Hobby nastoupily do společného závodu třídy Přeboru a Mezinárodního Mistrovství. V těchto kategoriích již startují i pracovní stroje a to hned ve dvou kubaturách. Nejprve odstartovala třída mistráku, kde nejrychleji odjel Lukáš Studený v těsném závěsu za ním vystartoval obhájce titulu Martin Liška. Právě souboj těchto dvou jezdců byl nejatraktivnější podívanou celého závodu. Jelo se kolo na kolo a odstupy se měnily jen při předjíždění jezdců o kolo zpět. Jedno takové předjetí také využil Martin, aby se dostal před Lukáše, který se ale rozhodně nevzdal a zastavil ho až defekt stroje, který ho odsunul na páté místo. Vyhrál tedy Martin Liška, v kategorii 4x4 zvítězil Josef Hort. Na dojmy ze závodu jsme se zeptali Lukáše Studeného: „Povedl se mi start a dlouho se mi dařilo držet před Martinem, kterého jsem měl ale pořád za zády, nakonec mě předjel, když jsme předjížděli jednoho jezdce o kolo zpět. Snažil jsem se na něj dotáhnout, ale dvacet minut před koncem se mi zastavila čtyřkolka a než jsme jí dali dohromady, utekla dvě kola a na mě zbylo páté místo.“

V přeboru bylo startovní pole hodně zaplněné a bojovalo se o každý metr trati. Na předních místech byly vidět známé tváře. Ve třídě sportek do 400 vyhrál Rudolf Procházka. Nejrychlejším jezdcem na d 400ccm byl Josef Brand. V pracantech do 750 potvrdil roli favorita Radovan Šikula, ve třídě nad 750 ukázal všem záda Martin Švanda.

Další články z rubriky:


    Novinky na SKUTRMANIA.CZ
    Novinky na QUADWEB.CZ
    Novinky na OFFROADWEB.CZ
    Copyright © 2010-2017 quadweb.cz